Groetjes vanuit de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit de andere kant van de wereld

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

18 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Voordat ik begin met schrijven, eerst even een uitleg. Ik heb samen met Juud een blog maar ik mis om mijn eigen stuk neer te kunnen schrijven. We overleggen steeds wanneer er iets wordt geschreven en wie wat schrijft. Alleen mis ik gewoon even een verhaaltje te kunnen posten en mijn eigen verhaal kwijt te kunnen op de momenten dat ik daar behoefte aan heb.
Dus bij deze een blog voor mij. Ik snap het als twee blogs te veel zijn om te lezen, dus helemaal niet erg als je er een van de twee kiest om te volgen :)

Ik ben nu bijna twee weken hier, morgen precies twee weken. De tijd vliegt voorbij en elke dag zit vol, nu al. Zelfs de weekenden. Vol met stage, vol met (heftige) indrukken, vol met energie maar ook met moeheid, vol met eten en drinken, vol met gezellige praatjes en eenzame momenten, vol met rijkdom en met armoede. Je hoort het al, veel tegenstrijdigheden. Dat is iets wat ik hier HEEL veel tegenkom. Het is goed dit te realiseren ondanks dat het nog onwerkelijk blijft hoe de wereld hier in elkaar zit.
Bij Pebbles is het heel fijn om te zijn. Onze begeleidster, Liezl, is echt een mooi mens en heeft inzicht in ons vak. Er is geen nood om het vak te bewijzen en het wordt zelfs promoot.

Ik zit nu aan de keukentafel en kijk af en toe mee met een huisgenoot (uit Catsop) die allemaal filmpjes heeft gemaakt. Het hele huis zit vol met Nederlands sprekende mensen (Nederlanders en Belgen). Ook dit is tegenstrijdig. Ik vind het fijn, ik kan makkelijk mijn verhaal kwijt en word begrepen maar ik mis het Engels praten en het maken van nieuwe, internationale vrienden.

Morgen posten we een nieuw verhaal met een algemeen overzicht over de afgelopen week. Daarin is dus meer te lezen.

Meer uitleg over mijn persoonlijke ervaringen komt wanneer er een uitlaatklep nodig is. You'll see :)

liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 22 Sept. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 22928

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Danstherapie Stellenbosch

Landen bezocht: