Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Wat een weekend heb ik erop zitten .. druk maar met zoveel mooie ervaringen!

Op zaterdag zijn we naar The Old Biscuit Market geweest. Een plek met allemaal leuke shopjes, kleren, heerlijk eten, drinken, etc. Als je er binnen komt, lijkt het echt een plek voor hippies. Muziek wordt gespeeld, mensen zitten op de grond, de sfeer is vrij en gezellig. Als je verder kijkt, is het echt niet alleen een plek voor hippies. Alle soorten mensen zijn er te vinden; rijk / arm, internationaal, kinderen, oudere mensen, jongeren … Om mensen te kijken was het een goede plek, hihi.
We hebben rond gelopen, lekker gegeten en wat winkeltjes bekeken. Ik heb er een bordje gekocht: “Vreugde dans tussen de mure van my huis”. Ik vond hem zo toepasselijk dus kon hem niet laten liggen!

Die middag besloten we met een groep de tafelberg te gaan beklimmen om zonsondergang te zien en dan met de kabelbaan terug naar beneden te gaan. Het eerste stuk was zwaar omdat alle rotsen ver van elkaar af stonden en hoog waren. Je bovenbenen werden flink getraind op dit stuk. In het middag was het wel fijn lopen en met een mooi uitzicht, maar nog altijd opletten waar je liep. Het laatste stuk was weer zwaarder met grotere afstanden tussen je passen, met af en toe een vlakker stuk er tussen. In dat laatste stuk begon het flink te waaien .. het was er écht koud! Ik was blij dat ik mijn dikke vest had meegenomen, maar zelfs dat was met momenten te koud.
Er was een moment dat ik alleen liep, een stuk voor de groep uit. Een heerlijk moment om mijn gedachten te kunnen laten stromen. Ik vond het fijn om alleen te lopen, mijn eigen weg uit te zoeken en me te concentreren op mijn lichaam. Hoe de opleiding ook hier van toepassing was, was mooi om te merken. Ik vond een ritme in mijn lopen en in mijn ademhaling, hierdoor kon ik makkelijk vooruit. Ik gebruikte de methode van Bartenieff om mezelf vanuit mijn voeten omhoog te duwen in plaats van vanuit mijn bekken. Dit lukte niet altijd, maar momenten voelde het lopen heel licht aan, en dat voelde goed! De natuurelementen kwamen ook naar voren in mijn gedachten. Ik voelde de lucht om me heen waaien en de aarde onder mijn voeten. Twee elementen waar ik iets in te leren heb: me laten dragen door de aarde en het loslaten met behulp van de lucht (wind). Kleine beetjes helpen, dus ook deze ervaring was heel fijn en heeft me een klein stapje verder geholpen.
Eenmaal boven kwamen we een man tegen die ons vertelde dat het alarm af was gegaan .. oftewel de kabelbaan was dicht want het waaide te hard. We hebben dus het hele stuk naar beneden moeten lopen. We hadden geen keus.. Door deze realisatie kon ik niet genieten op de top. Ik was alleen maar bezig met ‘kut we moeten terug naar beneden, nee dit wil ik echt niet, hier heb ik echt geen zin in’. Gelukkig was de terugweg niet zo zwaar als ik had gedacht. Ja het was eng, want de zon zou ondergaan, we zouden dus een stuk in het donker moeten lopen en we hadden weinig lampjes bij ons, veel te weinig. Gelukkig hebben Judith en Floris het licht gehouden, veel grapjes gemaakt, veel onzin verteld. Ik werd hierin meegenomen en heb echt heel veel gelachen op de terugweg. Heel erg fijn. Het was spannend, en eng, maar ook echt een mooie ervaring. Kaapstad zag er zó mooi uit! Ik kon daarna niks meer, en heb ook als een roosje geslapen!

Zondagochtend zijn we met het huis rond half 10 vertrokken richting kaap de goede hoop. Ik had gevraagd of Niels in mijn auto wilde rijden, omdat ik door de week al elke dag wat kilometers afleg en dit in het weekend zoveel mogelijk wil vermijden. Dit was een goede beslissing want zo kon ik ook eens van het uitzicht genieten. Én wat voor uitzicht, wauw. Ik heb genoten, alleen al van de weg ernaar toe. Eenmaal bij Cape Point werd Floris eerst aangevallen door een baviaan. Die zag zijn eten en wilde dit erg graag hebben maar Floris gaf het niet! Daarna kwam de baviaan op mij af, nou ik wist het wel en heb mijn broodje meteen weggegooid, haha! Na Cape Point zijn we doorgereden naar Cape of Good Hope en hebben daar foto’s gemaakt bij het bord. Het waaide daar heel hard en hierdoor rook je de zee echt goed. Echt fantastisch. Over de natuurelementen gesproken, water is echt mijn element dus het horen van golven, het ruiken van de zee .. op een of andere manier voel ik me dan meteen thuis. Heerlijk!
Na deze toeristische trekpleisters zijn we doorgegaan naar Boulders Beach, om daar met pinguïns te gaan zwemmen. Samen met Annika, Niels, Arjan en Judith zijn we wat verder gelopen/gezwommen richting andere strandjes waar pinguïns zaten en het rustiger was. Zo leuk, ik zat zó dichtbij! Echt grappig om mee te maken. Daarna roken we allemaal naar pinguïns haha! We zijn nog gaan eten in Fish Hoek, in een restaurant waar ze verse vis serveren. Ongelofelijk lekker!

Het was dus een mooi weekend, waarin ik veel heb gedaan, veel heb ervaren en veel plezier heb gehad. Helemaal opgeladen voor een nieuwe week met weer nieuwe ervaringen!

Waarbenjij.nu kon mijn verhaal niet plaatsen gisteren, dus hopelijk nu wel! Morgen hebben we een dag vrij. Er is iets mis met de auto .. Hij doet het wel gewoon maar er brandt een lampje. Morgen om 12 uur komen ze de auto ophalen en een nieuwe afgeven .. Daarnaast hebben de leraren van de ECD (early childhood development) allemaal een training morgen en zijn dus niet aanwezig.. dat komt goed uit! Heerlijk uitslapen morgenvroeg, niet verkeerd :)

Knuffel!

  • 24 Februari 2015 - 13:15

    Pauline:

    Hallo Maud
    Nou ik lees en zie het al je krijgt weer een ontzettend fijne tijd en leerervaring erbij .
    Geniet ermaar lekker van en doe de groetjes aan Catsop en elsloo :)
    Dikke kus van ons alle
    Xxxx

  • 24 Februari 2015 - 19:46

    Line:

    Waauw, maud! Wat een mooi verhaal en wat een mooie ervaringen heb je al meegemaakt! Geniet ervan! xxx

  • 24 Februari 2015 - 19:47

    Theo:

    Hallo Maud,

    mooi geschreven verhaal en ik ben natuurlijk super jaloers op dat zwemmen tussen de pinguins. Lijkt me echt kicken, wat een avontuur. Zie graag de foto's als je weer terug bent.
    Dikke kus,

    Theo

  • 24 Februari 2015 - 20:51

    Gerda:

    Geweldig, heb nu al zin om te komen, nog 5 weken en dan is het zover. Geniet ervan.
    Dikke kus.

  • 25 Februari 2015 - 15:31

    Liesbeth:

    Hoi Maud,

    leuk je eigen blog met al je verhalen en indrukken. Veel plezier!

    groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 22 Sept. 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22935

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Danstherapie Stellenbosch

Landen bezocht: