Bed Bugs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu Bed Bugs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maud Gubbels - WaarBenJij.nu

Bed Bugs

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

19 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Leven buiten je comfort zone kan voor vele openbaringen zorgen .. afgelopen week heb ik te maken gekregen met ‘bed bugs’ oftewel, bed wantsen … Je kunt ze bijvoorbeeld tegen komen in hostels waar de dekens niet worden gewassen maar blijkbaar dus ook in Afrikaanse huizen.
Voordat ik naar Afrika kwam, had ik al redelijk veel jeuk over mijn hele lichaam. Dit is verminderd toen ik hier zat, na twee weken ongeveer .. maar de laatste een / twee weken was het verergerd. Ik dacht dat het kwam door stress.
Toen een huisgenoot vertelde dat hij bed wantsen had, wist mijn lichaam het meteen .. ik kreeg overal rillingen en meteen jeuk. Ik heb er nog een nacht in geslapen, niet wetende dat ik ze ook daadwerkelijk in mijn bed had. De dag erna verschoonde ik mijn bed en zag ik er een lopen. Een rood, klein dier. Ze zijn klein en lijken een beetje op luizen.. Alle dekens zijn meteen de was in gegaan en ik heb meteen de huisbazin gebeld omdat ik wist dat zij er iets aan zou kunnen doen. Ofja, de huisman (de poetsman) zou er iets aan doen. Het enige nadeel hier is dat je niet warm kunt wassen.. dus in hoeverre de dieren nu écht uit mijn lakens zijn? Ik heb geen idee … ik zal er vanzelf wel achter komen.
Ik heb twee nachten bij een huisgenootje mogen slapen, super lief. In mijn eigen bed ging ik niet meer slapen totdat er iets aan gedaan werd.
Vanavond kan ik de eerste avond weer in mijn eigen bed slapen. Alle bestrijdingsmiddelen zijn weer opgeruimd, de lakens zijn schoon en het lijkt alsof er niks is gebeurd.. Alleen voel ik wel in mijn lichaam dat het gebeurd is. Ik voel me vies, heb overal jeuk (alleen als ik er al aan denk) en zie er tegen op naar bed te gaan .. en dat terwijl ik zo graag slaap.

Brrr .. heb net ook even op internet gekeken .. dat helpt niet echt! Helpt helemaal niet zelfs haha vreselijk. Ik heb toch wel een beetje smetvrees wat dat betreft.. Er stond ook heel mooi bij: “De aanwezigheid van bed wantsen kan voor mensen een behoorlijke belasting betekenen, vooral door de paniek die erdoor kan ontstaan.” Hahah .. ja dat merk ik!!

Even over iets anders, de reden waarvoor ik hier ben: Afstuderen. Deze week was ik alleen op stage. Judith heeft een week verlof, die zit lekker op de garden route. Ze heeft de bof opgelopen op de crèches. Gisteren kwam ik er ook achter welke crèche: de crèche waar ik vandaag heen zou gaan. Daar ben ik dus niet naar toe geweest, om te voorkomen dat ik ook ziek wordt.
De week is eigenlijk heel rustig verlopen. Ik heb maar drie dagen echt stage gehad, de vandaag heb ik literatuur gelezen. Het was fijn, maar ook wel gek om alles alleen te doen. Ik heb verhelderende gesprekken gehad met mijn scriptiebegeleidster en stagebegeleidster dus dat was fijn. Het is nu duidelijker wat we moeten doen en hoe dat ook gerealiseerd kan worden.
Er werd deze week ook een mooi artikel op facebook gezet over een dans- en bewegingstherapie sessie. Er wordt uitgelegd hoe dit in elkaar kan zitten. Dus als je interesse hebt: http://blog.adta.org/2015/03/15/what-does-a-dancemovement-therapy-session-look-like-ready-to-publish/

Gisteravond ben ik naar het concert van Paolo Nutini geweest in Kirstenbosch Gardens. Wat een plek, het blijft echt verrassen en heel mooi! Het concert was ook echt heel erg mooi. Hij heeft een nummer dat ‘Iron Sky’ heet. Daarin heeft hij een stuk opgenomen van de speech van Charlie Chaplin. Dit is het nummer: https://www.youtube.com/watch?v=ELKbtFljucQ
En dit is de speech van Charlie Chaplin: https://www.youtube.com/watch?v=WibmcsEGLKo&list=FLW5JjXrGqZVUQE60CqGYgGw&index=2
Toen dat stuk kwam, luisterde ik naar de tekst. De tekst kan ik ondertussen meezeggen. En de tekst raakt, elke keer opnieuw. Hier in Afrika raakt de tekst misschien nog wel meer omdat vrijheid hier gewenst wordt, gewild wordt.. de vrijheid die wij hebben in Nederland, en dit niet eens altijd vrijheid noemen, zou hier al een heel stuk meer vrijheid zijn dan dat er nu is. De tranen sprongen dan ook in mijn ogen en ik genoot. Ik genoot van waar ik op dat moment was, de waarheid van zijn woorden en de emotie waarmee hij dit nummer zong. Het was een mooie avond, met weer een nieuwe realisatie van dit land. Het land blijft nieuwe input geven. Elke dag ontdek ik weer iets nieuws.

En nu .. nu ga ik naar een café waar bierpong wordt gespeeld. Even afleiding van alle ervaringen en bed wantsen. Ik ben benieuwd!

Knuffel xxx

  • 22 Maart 2015 - 08:57

    J.custers:

    Hoi Maud

    Leuk maar kriebelig reisverslag.Lijkt me inderdaad niet gezellig bij zo'n
    kriebel beestjes te slapen. maar wat is eigenlijk bierpong spelen.
    Maud ook nog bedankt voor je mooie briefkaart, en ook dit mooi
    reisverslag
    groetjes,kusjes
    om opa

  • 24 Maart 2015 - 17:03

    Pauline:

    Hallo Maud
    Wat een verhalen en levenservaringen doen jullie weer op. Ik zei al mijn nichtjes hebben het beroerd :) ene in Kaapstad , de andere in Toronto en onze jongens willen Catsop niet uit :)
    Geniet er maar lekker van en volgende week komen Gerda en Huub :), dus het schiet alweer op.
    Heel veel groetjes en dikke knuffel
    Xxx

  • 25 Maart 2015 - 11:18

    Hanny Claessen:

    Hallo Maud,

    Wat een geweldige stageplek!
    En mooie verhalen.

    Groetjes uit Gelaen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 22 Sept. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 22941

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 01 Mei 2015

Danstherapie Stellenbosch

Landen bezocht: